یاسور - نگین اشکورات (گیلان)

معرفی روستای یاسور (سعید عینی پور)

یاسور - نگین اشکورات (گیلان)

معرفی روستای یاسور (سعید عینی پور)

هدف از ایجاد این وبلاگ

معرفی منطقه اشکورات رودسر و بخصوص روستای یاسور است. در این وبلاگ سعی می شود قابلیتها و محدودیتهای توسعه منطقه و همچنین مشکلات اقتصادی - اجتماعی و زیرساختی آن مطرح شود. از اهداف دیگر این وبلاگ فراهم شدن زمینه های مشارکت صاحب نظران و افراد علاقه مند در خصوص چگونگی معرفی منطقه و تلاش برای رفع محدودیتهای توسعه است. امید است همه اشکوریهای عزیز این وبلاگ را از آن خود بدانند و در جهت هرچه پربارتر شدن مطالب آن تلاش کنند. اگر هدف توسعه را توانمند سازی و ظرفیت سازی و ایجاد رفاه نسبی بدانیم این امر بدون مشارکت عمومی میسر نخواهد بود. شما می توانید علاوه بر شرکت در نظر خواهی در وبلاگ , مطالب خود را به آدرس ایمیل زیر بفرستید. با تشکر

s.einipour@yahoo.com

گزارش پیاده روی جواهرده به یاسور رشته کوه البرز که چون سپری ست

رشته کوه البرز که چون سپری ستبر مانع از نفوذ جریانات پر فشار و ابرهای باران زا به قسمتهای جنوبی می شوند، طبیعتی متفاوت را نسبت به سایر مناطق کوهستانی ایران به وجود آورده است. به همین دلیل برنامه هایی که در این مناطق اجرا می شود از تنوع خاصی برخوردار است و افرادی که تجربه شرکت در چنین برنامه هایی را داشته اند علاقه مند به اجراء برنامه های مشابه هستند.

این بار تصمیم گرفتیم برنامه ای جدید در منطقه رامسر و اشکورات اجرا کنیم. به سراغ نقشه رفتیم و مسیری کم تردد به سمت روستای کوهستانی و کم جمعیتی به نام یاسور در دره اشکورات را انتخاب کردیم. محل حرکت را هم از منطقه ییلاقی جواهرده که مدتی است به جواهرشهر تغییر نام داده است ، در نظر گرفتیم.

هفته آخر شهریورماه 87 (برنامه شماره 8711) به نظر زمان مناسبی برای اجراء این برنامه می رسید. به اتفاق 11 نفر از اعضاء کانون گردشگران جوان ایران(www.irangardan.ir) با یک دستگاه مینی بوس عازم منطقه رامسر شدیم از داخل شهر جاده ای به سمت جنوب و به سمت کوهستان کشیده شده است ، البته تابلو های راهنما به اندازه کافی برای راهنمایی به سمت جواهرده وجود دارد. پس از 33 کیلومتر جاده آسفالته کوهستانی و زیبا که از میان جنگل انبوه کشیده شده است ما را از میان مه و نم نم باران به جواهرده می رساند.

 

                            

ادامه مطلب ...

دل نوشته های شیرین

سلام دوست عزیز

بسیار خوشحالم که بعنوان فردی که ۳۴سال در شهر تهرانزندگی وفعالیت میکنم با تصاویر زادگاهم بوسیله شما اشنا میشوم وهنوز عطر گل گاوزبان/نسیم بادهفت خانی /تله سر/پسکلاسی/وصدای دلکش رودخانه/مه گرفتگی روستایم /چشمه های رجاخانه /هلی چال/و....دره ها /تپه ها/امامزاده و(علم واچینی تابستان/میوه های وحشی/کشت با گاو اهن وخرمن با اسب وکوپه های گندم وجو واسیاب یاسور ودلیجان وکوله باری که تا نزدیکی اسمانرود باید میرفتیم وبرمیگشتیم (نمیدانم ایاانها هنوز به سبک قدیمی پا برجایند یا نه)روزهای عروسی وعروسی بر پشت زیباترین اسب ده/....وهنوز که جلوی نانوایی های تهران عبور میکنم چشمهایم را می بندو وخود م را در جلوی تنورستان که زنهای ده به نوبت در ان نان می پختندمی بینم وعطر نان (کولاس یا کماج )را با تمامی سلولهی تنم احساس میکنم ** درود به شما که همت کرده اید و یاسور مرا به جهانییان شناسانده اید*** بنده  دارای فوق دیپلم راه وساختمان ولیسانس حقوق هستم وبعنوان کارشناس فنی در شهر داری منطقه دو تهران اخرین سالهای خدمتم را میگذرانم( فعالیتهای شخصی بنده /موسیقی/نقاشی /والبته بعنوان عضو انجمن ادبی شهرداری تهران شاعر روستای خویش هستم )افتخار میکنم یاسوری هستم . با تشکر زیادازشما

هادی رمضانپور یاسوری